یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

75 میلیارد تومان بودجه به شبکه ملی اطلاعات اختصاص یافت

آريانيان

سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶:۰۰


به گفته معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت امسال به ظرفیت IP داخلی کشور 470 گیگ اضافه می‌شود که تا به حال حدود 100گیگ از این میزان زیر بار رفته و حدود 370 گیگ آن نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. <BR>

وایمکس نیوز - محمدعلی آریانیان، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت ‌و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: پروژه‌ شبکه‌ ملی IP یا همان شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که سال گذشته فاز اول آن افتتاح شد و در سال جاری نیز بقیه‌ این پروژه عملی می‌شود و کل ظرفیت آن زیر‌بار می‌رود.

وی افزود: به واسطه‌ این پروژه که هم اکنون از 100 گیگ شبکه ای که ایجاد شده و بخش زیادی از آن زیر بار است کلیه خدمات ثبت‌نام کنکور، اطلاعات مربوط به مدرسه‌ها و یا خدمات مرتبط با کارت‌ ملی صورت انجام می شود، همچنین کل شبکه بانکی نیز در حال حاضر از این بستر و ظرفیت استفاده می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: البته هنوز از کل ظرفیت 100 گیگ به‌طور کامل استفاده نمی‌شود و باید درخواست دراین زمینه وجود داشته باشد.

آریانیان درباره میزان بودجه و هزینه این پروژه گفت: حدود 75 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که با راه اندازی این شبکه به هر میزان که در داخل کشور امکانات و پهنای باند مورد نیاز باشد آمادگی ارایه آن وجود دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو